בניית אתר איקומרס (Ecommerce) – למה שופיפיי עדיפה על פני פלטפורמות אחרות?

כניסת אתרי המסחר האלקטרוני שינו לחלוטין את הכלכלה העולמית ואת האופן בו כל אחד ואחת מאיתנו רוכשים מוצרים ושירותים כיום – מגמה מובהקת וענקית ששנת הקורונה רק זירזה והמחישה ביתר שאת. התפתחות התחום הן מבחינת הצרכנים עצמם והן מבחינת טכנולוגיות, חוויית משתמש והאיכויות והיכולות של אתרי איקומרס יצרה מציאות בה בניית אתר איקומרס היא פרויקט מורכב, גדול וכזה המחייב דיוק, התאמה אישית ומחשבה על מגוון היבטים ומרכיבים כדי ליצור אופרציה מוצלחת ומכניסה.
אחד הנושאים הכי מרכזיים, חשובים וקריטיים בבניית אתר איקומרס הוא כמובן בחירת פלטפורמת ה-איקומרס שעל בסיסה יעבוד האתר – החלטה חשובה כמו בחירת פלטפורמת בניית וניהול האתר כולו, כאשר יש כמובן קשר בין שתי החלטות מהותיות אלו. נסביר לגבי פלטפורמות איקומרס מובילות וקיימות ומשם נתקדם להסבר מדוע Shopify עדיפה על כל היתר מבחינת פונקציונאליות ומתוך ראייה עסקית אפקטיבית.

מהם אתרי איקומרס ופלטפורמות איקומרס

אתרי מסחר אלקטרוני הם כמובן אתרים שבהם ניתן למכור ולקנות מוצרים, סחורות ושירותים, עם מגוון אינסופי של אתרי מסחר שכאלו. אתרי איקומרס הם הלכה למעשה החנויות והמרחב הצרכני הגדול ביותר בעולם כיום, אם היקפי פעילות ומסחר ההולכים וגדלים מדי שנה, בישראל ובכל העולם. לצורך העניין, יש אתרי איקומרס ענקיים כמו אמזון, איביי או אלי אקספרס, אך רוב האתרים הם קטנים הרבה יותר ומציעים חנויות אינטרנטיות של שלל מותגים, עסקים ומוצרים.
אתרי מסחר אלקטרוני אלו בנויים ומעוצבים כמו אתרים אחרים שאינם מוכרים דברים, על בסיס פלטפורמות ניהול תוכן שונות ומגוונות, אך בנוסף בגלל מרכיב המכירה והקנייה שלהם הם חייבים שכבה טכנולוגית ועסקית נוספת – זו פלטפורמת האיקומרס.
פלטפורמת איקומרס היא תוכנה ה”מולבשת” על האתר והיא המאפשרת את תהליך המכירה והקנייה על גבי האינטרנט ודרך אותו אתר מכירתי ספציפי, מהצגת המוצרים לגולשים ועד ניהול תהליכי מכירה והתממשקות למערכות פיננסיות לביצוע בפועל של עסקות איקומרס.
יש פלטפורמות איקומרס רבות ומגוונות, דוגמאות מובילות וגדולות כוללות למשל את: שופיפיי, ווקומרס (WooCommerce), מג’נטו, WIX, Weebly ומערכות ישראליות כמו CashCow או Konimbo. בתוך כל המבחר הזה, אנחנו חושבים שפלטפורמת Shopify היא המוצלחת, האיכותית והנכונה ביותר בראיה טכנולוגית ועסקית – כעת נסביר מדוע.
shopify

מה זה שופיפיי?

שופיפיי היא פלטפורמת האיקומרס הפופולארית והגדולה ביותר בעולם כיום למערכות בקוד סגור. 3.1% מהאתרים בעולם עובדים על שופיפי, כאשר היא עובדת במאות אלפי אתרים, בכל הגדלים ושל כל סוגי המוצרים. המערכת של שופיפיי משווקת במודל של “תוכנה כשירות”, עם תשלום חודשי לפי החבילה שהאתר שלכם זקוק לה וכאשר כל התשתית נמצאת כמובן בענן דיגיטלי נוח ויעיל במיוחד.
תוכנת שופיפיי מאפשרת לאתרים ועסקים להקים חנויות דיגיטליות במרחב האינטרנטי, עם כל הכלים והממשקים הדרושים. המערכת מספקת תבניות ויזואליות לחנויות איקומרס, מאפשרת מכירת מוצרים פיזיים או דיגיטליים, חיבור לפתרונות סליקה ותשלומים, דו”חות מעקב, כלי שיווק ואת כל האמצעים הדרושים לבניית אתר איקומרס – מבלי לדעת תכנות או להיות מקצועי עיצוב.
מתלבטים אם לעשות את הצעד הראשון שלכם בפלטפורמת שופיפיי? הצטרפו לקורס החינמי שלנו:

יתרונות וחסרונות של שופיפיי

יתרונות של shopify

  • מערכת קלה וידידותית למשתמש להתקנה ושימוש שוטף – פתרון איקומרס מלא ופשוט ליישום והתקנה על האתר שלכם, ללא צורך בידע טכנולוגי מסובך. מערכת מבוססת ענן!
  • תבניות מעוצבות ואיכותיות, במגוון סגנונות, לחנויות אינטרנטיות – תוך יישום אלמנטים מנצחים ועדכניים של בניית נוכחות והצלחה בסביבת איקומרס.
  • אינטגרציה עם אפליקציות רבות ומרכזיות בתחום האיקומרס ואתרי האינטרנט.
  • רמה גבוהה ומתקדמת של אבטחה ואמינות המערכת של שופיפיי.
  • מהירויות טעינה מצוינות – פרט חשוב מאוד הן לחוויית משתמש איכותית והן לדירוגי גוגל של החנות שלכם.
  • כלי שיווק עוצמתיים ואפקטיביים – שופיפיי מציעה, בילד-אין, כלי שיווק איכותיים שיעזרו לכם לקדם ולהגדיל את אתר האיקומרס שלכם. למשל שיווק במייל, כלי SEO, כלי אנליטיקס חזקים, יצירת “גיפט קארד” לגולשים, קופוני הנחות ועוד.
  • שירות לקוחות מעולה, זמין ושבאמת עוזר ללקוחות עם שאלות ותקלות.
  • מעולה לאתרים הפונים לשוק האמריקאי והבינלאומי – הרבה בגלל התממשקות יעילה לשירותי משלוחים.
  • התממשקות מעולה ונוחה לאתרי וורדפרס, אך גם לאתרים המבוססים על מערכות אחרות של ניהול תוכן ובניית אתרים.

חסרונות של שופיפיי

  • עמלות על עסקאות המבוצעות דרך אתרי איקומרס הבנויים על שופיפיי, אלא אם משתמשים במערכת ניהול התשלומים של שופיפיי (לא זמין בישראל).
  • מערכת של אתרי איקומרס, לא לבניית אתרי אינטרנט כמו אתרי תדמית – כך שממשק בניית וניהול החנות לא כולל למשל אלמנטים גרפיים של Drag & Drop לעיצוב ובניית עמודים באתר / בחנות.
  • מערכת הדיוור היא פנימית ושל שופיפיי, ללא חיבור של אפליקציית דיוור חיצונית – אולי חיסרון אם התרגלתם לעבוד עם מערכת דיוור אחרת.
  • כל מרכיב האיקומרס באתר שלכם אינו “שלכם” אלא יושב על תשתית ענן (גם בשירות האיקומרס של WIX הישראלית זה כך למשל), מה שמצריך תשלום מנוי חודשי לפי סוג החבילה שרכשתם. עבור אנשים מסוימים זה יכול להיחשב חיסרון – לדעתנו התבססות על שירותי ענן ולא על האחסון שלכם, היא יתרון תפעולי וכלכלי.

ממשק הניהול של שופיפיי

ממשק הניהול (Admin Panel) של שופיפיי הוא המקום ממנו מנהלים את אתר האיקומרס המתבסס של המערכת. ממשק הניהול ידידותי למשתמש, אינטואיטיבי ונוח לשימוש גם לחסרי ניסיון וכמובן אינו מצריך כל התעסקות עם כתיבת קוד או אלמנטים טכניים במיוחד. דרך משק הניהול מוסיפים מוצרים לחנות האלקטרונית, מעבדים הזמנות, מחברים מערכות תשלום וסליקה, מבצעים החלטות ויזואליות ועיצוביות לגבי האתר וכן הלאה עם שפע של אפשרויות, כלים ויכולות לשיפור וקידום אתר המסחר האלקטרוני שלכם.
ממשק הניהול של שופיפיי

חנות התוספים של Shopify

בנוסף לפונקציונליות הליבה של שופיפיי, על שלל הכלים והאפשרויות במערכת, החברה מפעילה גם חנות אפליקציות ותוספים, בה בעלי ומפתחי אתרי איקומרס יכולים להוסיף יישומים נוספים לאתר שלהם, בחינם ובתשלום. בחנות מעל 4,000 תוספים, יותר מכל פלטפורמת איקומרס אחרת, כאשר אלו מוסיפים שימושיות ספציפית לאתר האיקומרס, למשל חיבור שירותים חיצוניים לאתר שופיפיי או תוספים הגורמים לתוכנות ומערכות חיצוניות “לדבר” עם חנות השופיפיי שלכם. התוספים בחנות של Shopify מגוונים מאוד, מחיבור למערכות CRM ושירות לקוחות ועד תוספי שיווק, מדיה חברתית וכיוצא באלו.
חנות התוספים של Shopify

סיכום

בניית אתר איקומרס טוב תלויה (בשילוב גורמים נוספים) בבחירת פלטפורמת האיקומרס שעל בסיסה יעבוד האתר. Shopify מספקת פלטפורמה מעולה, ויש לה יתרונות רבים ואפשרויות רבות שהופכות את השימוש לנוח יותר. זאת אחת האופציות הטובות ביותר בשוק, ולדעתנו היא עדיפה על כל היתר מבחינת פונקציונאליות.

הצטרפו אלינו לוובינר שופיפיי מרתק ללא עלות:

אור פיאלקוב, הוא מנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל המתמחה בפרסום בפייסבוק והבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס.

אור פיאלקוב
על הכותב
אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל.
הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *