וובינר או זום מה ההבדל?

כאשר אנו מדברים על וובינר (סמינר אינטרנטי) אנו מתייחסים לדרך להעברת תוכן ותהליך מכירה. כאשר אנו מדברים על זום, אנו מדברים על הפלטפורמה שבה עורכים את הוובינר.
כלומר, זום, הוא הפלטפורמה על גביה נערוך את הוובינר. ישנן מספר פלטפורמות בהן אפשר להעביר וובינרים: גו טו וובינר (gotowebinar), וובינר ג׳אם (webinarjam), וכמובן גם זום פגישות (ZOOM Meeting) וזום וובינר ( Zoom Webinar).

לכל אחת מהפלטפורמות הנ״ל יש יתרונות ויש חסרונות ואחרי שנסיים לבנות את הוובינר עצמו, את הנושא, התוכן, המצגת כולה, נוכל לקבל את ההחלטה באיזו פלטפורמה להעביר את הוובינר.כאשר אנו מעבירים את הוובינר בזום, נוכל לבחור בין שתי אפשרויות מרכזיות: להעביר את הוובינר בזום מיטינג Meeting שהוא הזום הרגיל שבו אנו נפגשים בדרך כלל או לחילופין בזום וובינר Webinar שהינו כלי ייעודי להעברת וובינרים.

בואו נסקור מספר הבדלים משמעותיים בין זום מיטינג לבין זום וובינר, אך רגע קודם אציין כי ניתן להעביר וובינרים בשניהם, כך שאין שום בעיה להתחיל עם זום מיטינג ולאחר מכן לעבור לזום וובינר. יחד עם זאת, זום וובינר עוזר לנו להעביר את הוובינר בצורה יותר מדויקת בה המיקוד המרכזי הוא בך כמעביר תוכן ובמצגת שלך מאחר ולא ניתן לראות את המשתתפים האחרים, אף אחד אחר לא יכול לראות את המצגת ואף לא ניתן לראות כמה משתתפים נוספים יש.

מספר משתתפים:

בזום וובינר – יכול להגיע עד 50,000 משתתפים

בזום מיטינג – יכול להגיע עד 1,000 משתתפים

צ׳אט:

קיים גם בזום וובינר וגם בזום מיטינג

פתיחת מיקרופונים ומצלמות:

בזום וובינר- לא ניתן

בזום מיטינג- ניתן

חדר המתנה:

בזום וובינר- לא קיים

בזום מיטינג – קיים

פיצול חדרים:

בזום וובינר- לא ניתן

בזום מיטינג – ניתן

יש עוד הבדלים שונים שקשורים לאופן שאילת השאלות אך אלה המרכזיים…גולת הכותרת של זום וובינר הוא ענין הדו״חות, בזום וובינר ניתן להפיק דו״חות מאוד מפורטים על המשתתפים – מי הגיע, כמה זמן הוא היה בתוך הוובינר. הדבר הזה מועיל מאוד כאשר אנו עובדים עם צוותי מכירות ורוצים לפנות קודם ללידים החמים.

אז זכרו:

וובינר – סמינר אינטרנטי. המושג ״וובינר״ מתייחס לתהליך התוכן והמכירה, זום – מתייחס לפלטפורמה על גביה מעבירים את הסמינר האינטרנטי, כאשר יש שתי אפשרויות העברה. לכל הפרטים על הקורס המופלא שלנו לבנית וובינר מכירה שהוא שובר קופות לחצו כאן >>

 

 

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *