מדיטציה לשפע כלכלי – התהליך השלם להכנסת תרגול מדיטציה לשפע כלכלי לחייך

מה ההשפעה של המדיטציה על חיי היומיום שלנו?

מה מבדיל את האנשים העשירים בעולם, שיצרו את העושר שלהם בכוחות עצמם לאנשים אחרים שניסו לייצר הצלחה ולא הצליחו? יש שיגידו שזה ענין של מזל, אחרים שיאמרו שזה ענין של תזמון ויתכן שכל נכונים, אך הם אינם מביאים בחשבון את אחד מהאספקטים החשובים ביותר שמבדילים בין העתיד של אחד לזה האחר – התפיסה הפנימית של האדם. אם היינו בוחנים מספר אנשים מצליחים מאוד, שיצרו שפע ועושר בחיים שלהם ומשווים את סט האמונות שלהם לסט האמונות של אלה שמסתובבים במעגל של חוסר ההצלחה, חוסר השפע וחוסר שביעות הרצון מהחיים, היינו מוצאים פערים אדירים בתפיסה בין השניים.

האנשים המצליחים ביותר מאמינים בעצמם קודם כל. אמונה עצמית היא חלק בלתי נפרד מהיכולת לייצר הצלחה. רק אלה שמאמינים בעצמם, יכולים ללכת אל מעבר לאתגרים שבהם נעצרים אלה שלא מאמינים בעצמם. הדבר השני והחשוב שיש לאותם אנשים מצליחים היא יכולת לראות את הדברים מנקודת מבט פרואקטיבית, למה הכוונה? מנקודת תפיסה של האפשרות ולא של אי-האפשרות.

הנקודה הזו של הפרואקטיביות היא נקודה דרמטית מאחר והיא יוצרת הבדל משמעותי למול האנשים שאינם מייצרים שפע בחייהם, אשר רואים את מה שלא יעבוד, את מה שלא יצליח. הבעיה המרכזית עם הראיה הריאקטיבית של הדברים היא שהיא לא מאפשרת לחלקים היצירתיים ביותר בתוכנו לבוא לידי ביטוי. 

אחרי שהבנו את חשיבות התפיסה הפנימית של האדם בהשפעה על היכולת שלו לממש שפע כלכלי בחייו, נשאלת שאלה חשובה אחרת – האם אפשר לשנות את סט התפיסות הפנימיות שלי כאדם?
נאמר שתפסתי שיש בי מספר הרגלים שגורמים לי להיות פסימי, ריאקטיבי, האם אפשרי עבורי להפוך להיות אדם חיובי, פרואקטיבי ולייצר באמצעות סט תפיסות חדש, הצלחה ושפע כלכלי?
התשובה היא כן. ואחד מהכלים המשמעותיים שמאפשרים לנו לעשות את התהליך הזה של שינוי התפיסה הפנימי ויצירת המרחב הוא המדיטציה. 

איך מייצרים שפע בחיים באמצעות מדיטציה?

למה המדיטציה היא כלי כל כך משמעותי ליצירת שפע? מאחר והיא מאפשרת לנו תרגול שיוצר מרחב פנימי. למה הכוונה מרחב פנימי?
האדם כפי שהוא בנוי מסט פעולות שאותו הוא מבצע במשך x השנים אותם הוא חי, חלקם ניתנו לו במתנה על ידי הוריו, על ידי הסביבה שלו ואילו אחרים ניתנו לו במתנה על ידי השפעות שונות שקיבל לאורך חייו. 

ביומיום, האדם נמצא במצב של שינה. למה הכוונה? האדם פועל, עושה, אומר, כותב ומגיב, מתוך סט הפעולות שנמצאות אצלו בארסנל. הוא כמעט ולא מסגל לעצמו סט פעולות או תגובות חדש לאורך חייו, אלא אם יחליט להתחיל ולעשות עבודה מודעת. מצב השינה של האדם מדבר על כך שהאדם ער אך אינו בתשומת לב, אינו נוכח בדברים שקורים. הוא קם בבוקר, מצחצח שיניים,רוצה לצאת מהבית ומחפש שעה ארוכה את משקפי השמש שנמצאים לו על הראש. הוא עובר יום ועוד יום וכשהוא מסתכל על יום האתמול הוא מתקשה לשחזר מה בדיוק היה שם, איך הוא הרגיש בכל רגע ורגע, מה גרם לו לשמחה, איפה הוא בכלל לא היה נוכח בדברים שקרו. הוא יכול למצוא את עצמו נוסע מהבית לעבודה וכשהוא מגיע לעבודה שלו הוא פתאום אומר – היי כבר הגעתי? איפה הייתי כל הדרך? 

כתבים ישנים והיסטוריים מדברים על אותו המצב של השינה של האדם. משל המערה של אפלטון מדבר בדיוק על מצב זה של בערות של האדם – על חבורה של אנשים שנמצאים בתוך מערה חשוכה, במערה דולקת אש תמידית ומול פתח המערה חולפות מידי פעם דמויות שמציירות צללים בתוך קירות המערה. האנשים שחיים בתוך המערה מדמים  את הצללים האלה לחיים האמיתיים. זוהי מנקודת ראותם החיים האמיתיים. כאשר אחד מהאנשים מצליח להשתחרר מהמערה, הוא מתרגל עם עיניו אט אט לאור השמש האמיתי, הוא פוקח את עיניו ונפעם לגלות עולם אמיתי. כאשר הוא חוזר חזרה למערה על מנת לחלוק על האנשים עימם שהה שיש חיים אחרים בחוץ, הם מלגלים עליו ואף מאיימים שאם הוא ינסה לשחרר אותם מכבליהם, ירצחו אותו.  אחד מהכלים המשמעותיים כדי ללמוד את עצמך ולשנות תוואי מחשבה ישנים הוא המדיטציה מאחר והמדיטציה מאפשרת שקט והשקט מביא עימו מרחב פנימי וכשהמרחב הפנימי נוצר אנו יכולים להתחיל מחדש להתבונן בעצמנו ובסט התגובות שקיבלנו בירושה מהמשפחה ומהסביבה שלנו.

 

מה קורה כשלא מתרגלים מדיטציה ליצירת שפע כלכלי?

משל המערה של אפלטון וסיפורי מיתולוגיה רבים מספרים לנו את מה שהאדם יודע מזה שנים רבות – ישנה אפשרות לחיות חיים מלאים, אחרים, שונים מאלה שאליהם גדלנו והדרך לשם עוברת דרך לימוד מעמיק של האדם את עצמו. אם האדם חי בממוצע 80 שנה, יש לו אפשרות במהלך 80 השנים האלה לייצר בחיים שלו סוג של אבולוציה פנימית. כל עוד האדם נתון למצב השינה הפנימי, למצב הבערות הפנימית, כל עוד אינו פועל על מנת להרחיב את הראיה שלו, נותר הוא במערה ולא יוכל להגיע למיצוי הפוטנציאל הפנימי הקיים בו, שיביא אותו בזמנו ליצירת השפע אותו הוא מחפש. 

מהם התנאים הנדרשים כדי להתחיל לתרגל מדיטציה?

כדי להתחיל ולתרגל מדיטציה נדרשים שלושה דברים: 

  1. להחליט – לקחת את ההחלטה לתרגל מדיטציה
  2. לבחור את סוג המדיטציה הנכונה ביותר עבורנו
  3. לתרגל ולתרגל לאורך זמן על מנת לראות את הפירות באים לידי ביטוי. 

מתחילים לתרגל מדיטציה לשפע וחיזוק הבטחון העצמי

יש שיטות רבות למדיטציה ואחת מהן היא האפשרות לביצוע מדיטציה מונחית. כאן בתחתית המאמר תוכלו למצוא הנחיה ארוכה ומשמעותית למדיטציה ליצירת עושר. תוכלו לעבוד עם אחת המדיטציות הנפלאות שהקלטנו, כזו שמתאימה גם לתרגול עם ילדים וגם כמבוגרים. תהנו!

כל הפרטים על קורס: מדיטציה לאנשים עסוקים כאן >>

 

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *