מהו וובינר מכירתי?

וובינר מכירתי הוא למעשה הרצאת תוכן שבסופה מעמד מכירה בה אנו מציעים לקונה הצעה מיוחדת לרכוש.

יש מספר סוגים של וובינרים:

  • וובינרי שהם רק תוכן – בעלי ערך לימודי בלבד
  • וובינרים שהם רק הצעה – כמו שעושים למשל בימים פתוחים

וובינר מכירה הוא שילוב של שני הדברים יחד – וובינר מכירה הוא סוג של תהליך שיווקי מואץ עם מעמד מכירה בסיומו, שמעביר את הקהל הכרות מעולה איתכם, דרך תוכן מעולה וערך גבוה.

אחת הטעויות הכי גדולות היא לחשוב שוובינר זו הרצאה שבסופה אנחנו נגיד לצופים – היי וגם יש לי את המוצר הזה בואו תרכשו.  ניסיון לנהל וובינר מכירתי בצורה הזו יביא לתסכול ואכזבה – שלכם ושל הצופים בכם.

לא מזמן אמרה לי בעלת עסק – כל הוובינרים נראים אותו הדבר. זה קצת כמו להגיד שכל ההרצאות הן אותו הדבר. יש הרצאות מעולות שגורמות לכן לעבור תהליך ולרצות לשמוע עוד. יש הרצאות משעממות שאתם רק מחכים שיסתיימו.

וובינר מכירתי טוב מתוכנן היטב מראש ויש לו מבנה בן 4 שלבים – פתיחה, הכנה לתוכן, תוכן ומכירה. בנוסף הוא כולל לוחות זמנים מדויקים לכל חלק. יש אינספור אסכולות על איך לבנות וובינרים בצורה נכונה ויש מספר צורות לבנות וובינרים ,אך הוובינרים שמוכרים בהמרה הגבוה ביותר יעמדו בכללים הללו כאשר כל חלק של הוובינר יהיה קשור לחלק הקודם: ההצעה שתינתן בסיום הוובינר תהיה קשורה לתוכן של הוובינר, התוכן של הוובינר יהיה קשור לכותרת של הוובינר וכותרת הוובינר תהיה קשורה למודעה או לפרסום של הוובינר. 

וובינרים מכירתיים שעובדים בצורה הזו יוצרים המרות ענקיות עם מכירות שמגיעות גם ל6 ספרות ויותר. אבל כדי שזה יקרה נדרש ליצור הלימה בין החלקים השונים וזה אומר להכיר טוב את הלקוחות שלכם ולדעת מה הבעיה, השאלה שהם נתקלים בה שעליה יענה הוובינר שלכם. ככל שהם יגיעו מהסיבה הנכונה, כך הם גם יקחו את הצעד הבא איתכם וירכשו את המוצר שלכם.

אפשר למכור בוובינר מכירה מוצרים במחירים משתנים, בין 500 ₪ ל-10,000 ₪. במוצרים יקרים במיוחד, לעיתים רבות מעבירי הוובינרים מעדיפים למכור שיחת יעוץ שתוביל למכירה הגדולה. 

וובינר טוב ידע להעביר את הצופה במהירות גבוהה יחסית את התהליך השיווקי שאנו קוראים לו know like trust שיגרמו לצופה לרכוש מתוך הידיעה שהמוצר שאתם מציעים פותר לו בעיה או עונה לו על שאלה. 

כמה מיתוסים חשובים לנפץ:

וובינר טוב לא תמיד יעבוד בפעם הראשונה. לפעמים נדרשת יותר מהתנסות אחת עד שהוא מקליק. נדרשת כאן סבלנות וזו סבלנות שמשתלמת. כמובן שיש וובינרים שכבר בפעם הראשונה עושים תוצאות מדהימות, אבל זה קשור מאוד למידת ההכרות שלנו עם הקהל ולכן עשוי לקחת יותר מפעם אחת וזה בסדר. כשהוובינר בנוי היטב לפי החוקים הוא יעבוד – תמיד!

וובינר מכירתי זה בשום אופן לא אומר תוכן רדוד, אין דבר גרוע יותר מלבזבז את הזמן של הלקוח הפוטנציאלי שלנו. הלקוח שיצפה בתוכן שלנו יקבל כל כך הרבה ערך, עם כל כך הרבה תובנות עד שהוא יגיד לעצמו – אם זה היה בחינם, מה יהיה כשאני אשלם? זה סוג הערך שאני מחפש. 

וובינר מכירתי לא צריך להשתנות. בעולם השיווק והמכירות יש אמירה ש- קל יותר להביא קהל חדש מאשר לשנות מעמד מכירה שעובד טוב. אז ברגע שבנינו וובינר מצוין הוא יכול לשרת אותנו שנים על גבי שנים קדימה. ברגע שנבין את הדרך הנכונה לבנות וובינר אחד, נוכל לבנות אותו עבור כל מוצר בעסק ולהכניס אותו לסיסטם השיווקי שלנו וליצור ודאות עסקית גדולה מאוד. 

מוזמנים לבוא לבקר בערוץ היוטיוב שלנו עם עוד מידע על וובינרים ועולמות האיקומרס

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *