בניית אתר מכירות – כל מה שאתם חייבים לדעת לפני הקמת החנות שלכם

הקדמה

הקמת אתר מכירות באינטרנט היא אחת ההשקעות הכי משתלמות כיום – אם פעם הקמת חנות הייתה דורשת שכירת שטח יקר, גיוס עובדים והזמנות בלתי פוסקות מול ספקים, היום האינטרנט הופך חלק גדול מכל הפעולות האלו ללא רלוונטיות או לאוטומטיות.

מצד שני, דווקא בגלל שמדובר בעניין הרבה יותר פשוט מאשר פעם, התחרות גם היא גדלה בצורה משמעותית. המבקרים בחנות הווירטואלית כבר לא מסתפקים ברשימה משעממת של מוצרים בטבלה על גבי  רקע לבן, אלא רוצים לקבל חוויה שקרובה כמה שיותר לביקור בחנות אמיתית עם כל הסטייל והאווירה שהם רגילים אליה.

אז איך בכלל בונים אתר מכירות?

בניית אתר מכירות אפשר לבצע באמצעות מערכת מסחרית שיועדה לכך באופן בלעדי, מערכת בקוד פתוח או באמצעות הקמה של אתר בחברה פרטית.

מערכת מסחרית מספקת לכם ממשק ניהול אחיד ותמיכה נרחבת, לא משנה אם אתם מחליטים לבצע את הכול בעצמכם או שאתם נעזרים בחברה שזו ההתמחות שלה. מצד שני, יש בסופו של דבר גבולות לגמישות שלה ולא תמיד פשוט לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת.

דוגמאות למערכות מסחריות

Wix – מערכת שמוכרת בעיקר בזכות הממשק הידידותי שלה שבאמצעותו כל אחד יכול לבנות לעצמו אתר באמצעות גרירת אלמנטים אל שטח העבודה. ל-Wix יש גם שכבה נוספת בתשלום נוסף שמאפשרת לקבל תשלומים ולמעשה לפתוח אתר מסחר בקלות יחסית.

Shopify – Shopify היא מערכת שנבנתה מראש כמערכת עבור בניית אתר מכירות בצורה קלה וככזו היא מתמקדת אך ורק בניהול החנות. הממשק שלה מפריד בין ממשק הניהול של החנות לבין התבנית, אך לדעתנו הדבר דווקא מקל על שמירה על אחידות בין הדפים השונים.

Shopify - מערכת בניית אתר מכירות

Amazon ו-ebay – טכנית מדובר בשתי מערכות שהן זירות מסחר – כלומר, החנות שלכם מציעה מוצרים בפורמט כמעט זהה לשאר החנויות באותו אופן בו דוכנים בשוק ניצבים זה ליד זה. לכן כאן הבידול העיקרי הוא במגוון המוצרים ובתמחור שלהם.

דוגמאות למערכות בקוד פתוח

מערכת WooCommerce היא המערכת המוכרת ביותר בקוד פתוח לבניית אתר מכירות באינטרנט, אך היא לא מערכת עצמאית לחלוטין, אלא יושבת כתוסף על גבי מערכת ניהול התוכן של WordPresss. מהסיבה הזו, קל מאוד לעבור מניהול אתר וורדפרס לניהול של אתר מכירות מבוסס WooCommerce.

מצד שני, הממשק של WooCommecrce הוא לא סופר ידידותי ודורש תקופת לימוד, וזה עוד לפני שדיברנו על תוספים שתוכננו אליו באופן ספציפי.

עוד מערכת פחות מוכרת בקוד פתוח היא Prestashop. מערכת דומה היא Magento, אך היא כבדה אפילו יותר מ-WooCommerce ומומלצת רק לחנויות מאוד גדולות עם נפח תעבורה גבוה במיוחד שצורכת משאבים רבים.

חנות מותאמת אישית

אם אתם מחליטים לבנות חנות מותאמת אישית באופן מלא, אתם תהיו חייבים בסופו של דבר לעבור דרך חברת לבניית אתרים. כאן אתם יכולים לבנות חנות בכל עיצוב שתרצו בלי לוותר על דברים כמו תמיכה בעברית והתאמה מלאה לגוגל ברמה הכי גבוהה שיש.

באופן עקרוני תוכלו לקחת אתכם את החנות לחברה אחרת אם תרצו בכך, אך יש חברות שמשתמשות בקטעי קוד שהן סוד מסחרי שלהן, כך שחשוב לבדוק היטב את החוזה שעליו אתם חותמים.

טיפים ליצירת עיצוב מושך

כפי שרמזנו, יצירת עיצוב מושך הוא הא’ ב’ של בניית אתר מכירות מוצלח. רוב המערכות כיום תומכות ביצירת תבניות מותאמות אישית או לפחות בהתאמה אישית של תבניות קיימות.

רצוי לא לקחת תבנית בקטגורית ברירת מחדל כי סביר להניח שיש הרבה מאוד חנויות אחרות שעושות בה שימוש. גם אם זה יותר יקר, הדרך הנכונה לעשות זאת היא לשבת עם מעצב גרפי שיתכנן אתכם כיצד תראה החנות.

טיפים לעיצוב מקצועי של אתר מכירות אונליין:

ניווט – הניווט חייב להיות פשוט וידידותי בין אם יש לכם 10 קטגוריות או 50 קטגוריות. אם המשתמש לא יכול למצוא את הקטגוריה שהוא מחפש תוך 2-3 קליקים, החנות כנראה מסובכת מדי לניווט.

התאמה לטלפונים (רספונסיביות) – מלבד עיצוב למחשב (Desktop) יש ליצור תבנית גם לטלפון (מובייל). לקחת אתר שבנוי למסך של מחשב בגודל 15 או 20 אינץ ולתרגם אותה למסך טלפון בגודל קטן הרבה יותר זו לא משימה טריוויאלית. לרוב המעצבים והמתכנתים יש כלי עזר שיעזרו להם לעשות זאת.

כך למשל נראה האתר של פוקס בטלפון עם מסך 4.7 אינץ לעומת מסך מחשב:

עיצוב אתר מכירות

שילובי צבעים, טיפוגרפיה ועימוד – שילוב צבעים טוב צריך לא רק להעביר את רוח המותג שלכם, אלא גם להיות נעים לעין. ניגודיות גבוהה או נמוכה מדי לא רק מציקה בעין, אלא גם יכולה להיות בעייתית עבור עיוורי צבעים וכבדי ראיה. (ומדובר על עשרות אחוזים מקרב קהל היעד הפוטנציאלי שלכם!)

כנ”ל לגבי הטיפוגרפיה והעימוד של האלמנטים השונים – עליהם להיות ביחס הגיוני אחד כלפי השני ולא פחות חשוב אחידים לאורך כל האתר. אם בעמוד הבית יש פונט מסוג אחד בגודל מאוד גדול ובעמוד קטגוריה פונט אחרי לגמרי בגודל שונה, משהו באתר לא ייראה “נכון”.

קופי (Copy) – קופי ומיקרו- קופי אומנם שייכם לעיצוב, אבל מתקשרים גם לתוכן. בעיקרון מדובר בכל חלקי הטקסט שמרכיבים את התבנית באתר (בניגוד לדברים כמו תיאורי מוצרים שמשתנים על בסיס עמוד).

מדובר בנושא גדול מאוד, אבל קל לראות שכמעט כל חנות שנכנסים אליה מדברת בסגנון קצת אחר. זה יכול להיות סגנון רשמי, סגנון שפונה לקהל צעיר, סגנון עם סלנג משלו וכו’.

קופי באתר אינטרנט

מלבד הקופי יש גם מושג שנקרא “מיקרו-קופי” – כאן אנחנו מדברים על פיסות טקסט קטנטנות של שתיים – שלוש מילים שאפשר למצוא למשל בשדות של טפסים או בזמן שעמוד חדש נטען. גם אייקון כשלעצמו הוא סוג של מיקרו-קופי.

הנה דוגמה לחנות בשם “סוגורו” שמוכרת חומרי הדבקה מיוחדים. האתר שלה עושה שימוש נרחב במיקרו-קופי בצורה שלא נראית מאולצת:

קידום אתרי מכירות

גם מאחורי הקלעים קידום אתר מכירות אונליין במנועי חיפוש או בפלטפורמות המסחר השונות (ebay,amazon) היא משימה מורכבת, על אחת כמה וכמה בקטגוריות פופולריות כמו למשל קוסמטיקה, ביגוד והנעלה וכו’.

אתר שמעוצב בצורה טובה וידידותי למשתמש כבר מקבל “בונוס” בדירוגים של גוגל, אך קידום אתר דורש גם מספר פעולות נוספות:

  • מחקר מילות מפתח (למעשה מה הגולשים מחפשים)
  • כתיבת תיאורי מוצרים מקוריים וייחודים
  • כתיבת מאמרים או בלוג לעיבוי נוסף של התוכן
  • יצירת קישורים מאתרים חיצונים שיפנו אל האתר עצמו ויחזקו אותו בדירוגים

קידום של חנות בזירות כמו אמזון או ebay הוא מוגבל יותר ושם האופטימיזציה צריכה להתבסס בעיקר על תיאורי המוצרים, שימוש במילות מפתח והיכולת להישאר תחרותיים מבחינת מגוון המוצרים וכמובן התמחור.

לסיכום

בניית אתר מכירות מאפשרת לדלג מעל מכשולים רבים שקמעונאים של חנויות רחוב (Brick & Mortar) נאלצו להתמודד עימם במשך מאות שנים וחנויות או ערוצי מכירות אחרים באינטרנט צצים כמו פטריות אחרי הגשם.

לכן בניית החנות עצמה, כולל בחירה בפלטפורמה המתאימה, עיצוב וקידום שלה במנועי חיפוש או בזירות המסחר הם שלבים קריטיים להצלחה גם אם כבר ביצעתם את השלבים הקלסיים של חקר שוק, ניתוח מתחרים, מציאת ספקים וכו’.

רוצים לבנות אתר מכירות, אתר מסחרי? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה.
כל הפרטים על הקמת אתר ממש כאן בלחיצה ומזמינים אתכם גם לשלוח לנו וואטסאפ ל – 052-3917880 ונשמח לעמוד לשירותכם.

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *