התשובה הכואבת: האם וובינר מכירה תמיד מוכר?


התשובה מורכבת וכוללת גם כן וגם לא.

וובינר שבנוי היטב הוא וובינר שיכול ליצור יחס המרה של 10-20% מסך המשתתפים. הנתון הזה הוא כל כך גבוה ועומד על כפי 10 יותר מאשר נתוני המכירות הממוצעים באתרי איקומרס שעומדים על כ-1.5-2%. היופי האדיר הוא שכשיש לנו תהליך שיווקי מעולה, אנו יכולים ליצור רמת ודאות גבוהה ושליטה עסקית עם כלי שיוצר מכירות בזמן יחסית קצר.

וובינר מכירתי שבנוי היטב ויענה על החוקים של וובינר מכירתי שכבר דיברנו עליו בסרטונים הקודמים כמעט תמיד ימכור: כלומר מגיע הקהל הנכון, שקיבל את החימום המתאים, מבנה הוובינר מדויק עם תוכן מעולה, ההצעה בסיום בנויה היטב על פי כל הכללים. ועל כן – וובינר שבנוי נכון – ימכור. 

הסיבות היחידות שבגללן  עשוי וובינר שכזה לא להצליח קשורות לאופן ההעברה או תקלות טכניות:

כלומר המרצה לא נמצא במצב טוב, או קטיעות בקו, נפילות אינטרנט וכו׳.

ויחד עם העובדה שרוב הוובינרים שבנויים היטב ימכרו מעולה, יש עולם שלם של וובינרים שאינם מוכרים.

הנה הסיבות המרכזיות לכך שוובינר לא ימכור

  1. לא תמיד פשוט ליצור את כל השרשרת המדויקת הזו של תהליך הוובינר המדויק – קהל נכון, חימום מתאים ומבנה וובינר מדויק עם הצעה טובה 
  2. רבים מאלה שמתנסים בהעברת וובינרים, מסתמכים על וובינרים שראו במקומות אחרים, שאולי לא היו בנויים היטב והעתקה ממישהו שהעתיק ממישהו מביאה לכך שהוובינר נכשל, אין הבנה של העקרונות על פיהם בנוי וובינר טוב והדבר הזה מוביל לטעויות ולתסכול. 

כדי להפוך את הוובינר שלכם לוובינר שמוכר, נדרש לבנות אותו ממש כמו בית – מהיסודות כלפי מעלה, להתנסות בתהליך בסבלנות ולבנה על לבנה להרכיב את כל החלקים.

אם הוובינר שלכם לא מכר כלל – זה אומר שיש משהו שלא עובד בתהליך. אם הוובינר שלכם מכר מעט – סימן שיש משהו שאפשר לשפר, כי מישהו נתן בך את האמון.
לעיתים וובינר מעולה מתחיל כוובינר חלש שדורש מספר שדרוגים כדי להשתפר.

אחד הוובינרים הראשונים שהעברנו היה וובינר שניסיתי לייעד לשני קהלי יעד שונים. הדבר הזה יצר המרה נמוכה במהלך הוובינר של כ-3%. רק כאשר הבנתי את הבעיה שנוצר יכולתי למקד את הפניה בתוך הוובינר וליצור המרה של 10% ויותר. אז בדרך כלל בוובינר כמו בחיים המציאות נמצאת איפשהו באמצע בין הכן ללא כשהתפקיד שלנו הוא להשתפר. חשוב מאוד לדעת את העקרונות בבניית הוובינר כדי להצליח להשתפר, כי אין גרוע יותר מאשר לא לדעת איפה אנו טועים, להפוך את כל הוובינר מקצה לקצה רק כדי לגלות ששוב התוצאות היו נמוכות. ברגע שמבינים את הסיסטם שעומד מאחורי הוובינר -ניתן לשפר אותו שוב ושוב וגם אם היו פעמים בהם הוובינר עבד מעט פחות טוב, אנו יכולים לנתח את התוצאות ולשדרג את הוובינר בפעם הבא.

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *