כמה זמן לוקח לכתוב תוכן שיווקי שימכור באתר?

תוכן הוא אחד מהכלים העוצמתיים ביותר ליצירת אמון בין המותג שלכם לבין הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. לבניית קהילה. תוכן איכותי וטוב יגדיל את האמון ביניכם לבין הקהל שלכם, יגדיל את הקהילה, יגרום לקהל שלכם לחזור שוב ושוב לאתר.

תוכן איכותי הוא כזה שנותן ערך. מפיק תובנה. מוציא את הקורא עם לימוד של משהו חדש או חידוד של תובנה. זהו תוכן שיענה על שאלה מרכזית שנמצאת בראש של הלקוח. ואכן תוכן מעולה ידע לעסוק בדיוק בדברים שמטרידים ומעניינים את הלקוחות שלכם, דבר שיוביל לא רק לענין מצד הלקוחות הקיימים, אלא יוביל לחשיפה אורגנית גבוהה בגוגל. כשאנחנו מדברים על תוכן לאתר איקומרס, אנחנו מדברים על תוכן שייצור עקביות ומחוייבות ובניית אמון כלפי הלקוחות. תוכן באתר הוא אחד מאמצעי השיווק בעלי רמת האמון הגבוהה ביותר מצד לקוחות ונחשבים למהימנים הרבה יותר מאשר תוכן שניתן בצורה ממומנת לדוגמא. 

וכמה זמן נדרש לכתיבת תוכן כזה? 

אז נתחיל בפירוט של התכנים שכדאי שיהיה באופן קבוע באתר ואלו עמודים קבועים, עם תוכן שכמעט לא משתנה ונכתב לרוב פעם אחת: עמוד אודות, עמוד לכל קטגוריית מוצרים או שירותים, עמודי המוצר עצמם, עמוד שאלות נפוצות, עמוד עם המלצות מלקוחות, עמוד ליצירת קשר. מעבר לאלו – כדאי מאוד שאתר האיקומרס שלכם יכלול גם עמוד של בלוג – בבלוג יתעדכנו בערך מדי שבוע (או שבועיים) מאמרים ארוכים ומפורטים אודות המוצרים שלכם, דרכי שימוש, רכיבים, תכנים משיקים לתחום שלכם, כותבים אורחים, שיתופי פעולה, תכנים כמו “מאחורי הקלעים” של פיתוח העסק והמוצרים, שאלות נפוצות עם תשובות מעמיקות, ובעצם – כל תוכן שעשוי לעניין גולש אקראי שיחפש בגוגל אודות התחום שלכם. כאשר אנו מתייחסים לתוכן אורגני נתחיל קודם כל מאסטרטגיה כאשר  טוב יהיה לחלק את האסטרטגיה לשתיים: פלטפורמת התוכן וההפצה. פלטפורמת תוכן טובה היא כזו הנשארת לאורך זמן – יוטיוב, פודקאסט ובלוג. הפצה טובה של תוכן יכולה להיות רשתות חברתיות, רשימת דיוור. בעוד שפלטפורמת תוכן תכיל תוכן ארוך ומעמיק, ההפצה תעסוק במיקרו תוכן, חתיכות תוכן קטנות הלקוחות מתוך התוכן הגדול.

נוכל לתכנן את כלל התוכן מראש באופן הבא

  • תכנון ראשוני – עבודה של כ2-4 שעות.
  • ביצוע על פי תכנון חודשי – 1 יום עבודה בחודש
  • תוכן “מתפרץ” (סטוריז/ עדכונים) – כשעתיים בחודש

כמויות התוכן עשויות להשמע עצומות, אבל בעצם, מה שנדרש מכם בשגרה – זה בסך הכל בין חצי יום ליום עבודה חודשי לתכנון ובניית התוכן לחודש ויותר קדימה. ולמה? בעצם אנו מתמקדים בכתיבת 4 תכני עומק, כדי לפרסם אותם ב 4 שבועות באתר. מכל תוכן עומק כזה יצאו תכנים קצרים יותר שיפורסמו ברשתות וכדאי גם לצלם סרטון לכל תוכן – ממש כמו הסרטון הזה. נכון שבהתחלה זמן המחקר ליצירת החומרים כדי ליצור בסיס תוכן כמו איסוף שאלות נפוצות מלקוחות, הבנה איזה נושאים מעניינים את הלקוחות שלכם מקבוצות ופורומים, ראיונות עם לקוחות והזמנת כותבים אורחים – יהיה ארוך יחסית, אך עם הזמן והמיומנות – זה יתחיל לרוץ.כמו כן – תמיד יש את האפשרות לשכור שירות של כתיבת תוכן, ויש להקפיד שהתוכן יוצר הנעה לפעולה והפניות למכירה בתוך הפוסטים בבלוג, ברשתות ובמיילים. את הפוסטים ברשתות ניתן לתזמן זמן רב מראש, וכמובן יש להקדיש זמן לצילום ועריכה. על אף שאלה יכולים להשאר פשוטים. כל עוד התוכן איכותי ונגיש.ההחלטה כמה תוכן לפרסם תלויה בכמות המוצרים ולא פחות – במידת האנרגיה והזמן העומדת לרשותכם. תמיד תוכלו גם לעבוד עם מפתח תוכן שיעשה את העבודה עבורכם. זמן היצירה יכול לנוע בין שעתיים ביום, לבין שעתיים בשבוע – כתלות בכמות הזמן שתחליטו להקדיש. על כן השאלה הנכונה שעליכם לשאול היא – כמה זמן עומד לרשותי ומהי המידה הנכונה של התוכן בה אוכל לעמוד לאורך זמן. החשיבות הגבוהה כאן היא לא לכמות, אלא לעקביות. 

 

WhatsApp-Image-2022-03-13-at-10.03.25
על הכותב
דנה גור ארי

דנה גור ארי מומחית לפיתוח תוכן וכתיבת תוכן שיווקי ממיר לחברות ומותגים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *