שופיפיי או וורדפרס: היכן כדאי להקים חנות איקומרס?

בשנת 2022, ידוע כבר שמעולם לא היה נוח יותר לקנות און ליין והאמת שגם לא היה פשוט יותר להקים לעצמך חנות און ליין. אם בעבר הקמת אתרי איקומרס ממותגים היתה זכות ששמורה למותגים הגדולים בלבד, היום כל מותג יכול להקים חנות איקומרס, שלמעשה מגדילה את אפשרויות הרכישה של הלקוחות, מגדילה את סל הקניה ומאפשרת שיטות שיווק ומכירה מתקדמות שלא מתאפשרות בשום צורה אחרת.

לאורך השנים התפתחו 3 פלטפורמות מרכזיות עליהן ניתן להקים אתרי איקומרס ממותגים ומעולים, במאמר הזה נסקור את שתי הפלטפורמות המרכזיות שהן השחקניות הגדולות של המסחר האלקטרוני: שופיפיי ו- וורדפרס.
שתי הפלטפורמות ייעודיות לאתרי איקומרס ושתיהן יודעות להציג אתרי איקומרס מדהימים ממש, שופיפיי הוקמה באופן ייעודי כפלטפורמה להקמת אתרי איקומרס, בעוד שכדי להפוך את וורדפרס לאתר איקומרס נדרש להוסיף את התוסף ווקומרס ואף על פי שהן שונות לגמרי בגישה ובשיטת העבודה, שתיהן מצוינות וחשוב להכיר את ההבדלים על מנת לבחור את הפלטפורמה הנכונה ביותר עבורכם.

מאמר זה ישווה בין שתי הפלטפורמות על מנת לסייע לך לקבל החלטה.

תמחור:

חשוב לדעת שמכיוון שוורדפרס ושופיפיי הם סוגים שונים של פלטפורמות, גם אופן התמחור שלהן – שונה, ומשלמים עבור כל אחת מהן בצורה שונה.

שופיפיי:

בשופיפיי ישנם שלושה סוגי תכניות בתשלום חודשי קבוע: 29 דולר לחודש, 79 דולר לחודש או 299 דולר לחודש. בכל התכניות ניתן לקבל 14 יום התנסות ללא תשלום, תמיכה 24/7 ותעודת SSL המעידה על בטיחות האתר.
תוכניות שופיפיי אלה כוללות גם אירוח בשרתים של שופיפיי וזה כלול במחיר החודשי.

עם זאת, ישנן קומץ עלויות שאינן כלולות כמו שם הדומיין, אותו תוכל לרכוש דרך שופיפיי או באופן ישיר – שמות דומיין יעלו לך בסביבות $10 עד $20 בשנה.

שנית, התקנת אפליקציות משוק האפליקציות של שופיפיי כנראה יעלו יותר מדי חודש אם תרצו לשכלל עוד יותר את הפונקציונליות של האתר שלכם.

שלישית, תבנית אתר פרימיום תעלה לך $100 – $200 יותר, כרכישה חד פעמית.

רביעית ואחרון –  יש לשים לב לעמלות העסקאות בשופיפיי שעומדות על כ-2%.

וורדפרס:

על מנת להפעיל אתר איקומרס בוורדפרס יש להוסיף את תוסף הווקומרס. עלות אתר איקוומרס וורדפרס נעה בין כ-10 $ למאות דולרים לחודש – הכל תלוי בתוספות של האתר כמו:

  • אחסון וורדפרס (חובה)
  • שם דומיין (חובה)
  • תעודת SSL (לא חובה, אבל מומלץ מאוד)
  • תוספים בתשלום (לא חובה, אבל מומלץ)
  • ערכת נושא פרמיום (לא חובה)

העלות החודשית של אתר וורדפרס יכולה בקלות לעלות על זו של מנוי שופיפיי-הכל כלול. כדי לקבוע איזו פלטפורמה זולה יותר, עדיף לפרט את עיקרי האתר והתוספים המרכזיים הנדרשים ולאחר מכן להשוות את המחיר של תוכנית Shopify האידיאלית עבורכם עם העלות הכוללת של אתר וורדפרס בעל פונקציות זהות.

הגדרה

אז מה נדרש כדי להתחיל בכלל לתפעל אתר איקומרס של שופיפיי או וורדפרס?

הגדרת שופיפיי

הבידול העסקי הכי בולט בשופיפיי, עליו נשען כל השיווק של המערכת הוא פשטות התפעול שלה. כבונה אתרים או לקוח קצה, שופיפיי שואפת לייצר אתר מכירה במהירות האפשרית, עם ניהול במקום אחד וללא צורך בידע של מתכנת (נו קוד). על מנת להתחיל את אתר האיקומרס שלכם בשופיפיי יש להירשם, לקשר דומיין שרכשתם, לבחור טמפלט שאהבתם ולהוסיף את מגוון המוצרים.
לשופיפיי יש עשרות תבניות להתאמה לאישית של מראה האתר, ועם קצת זמן ומשחק עם העיצוב – ניתן ליצור אתר עם נראות מקצועית וברמה גבוהה.

הגדרה והקמת אתר וורדפרס

ההקמה וההגדרה של אתר וורדפרס דורשות יותר התערבות מצד הלקוח. וורדפרס אינה מגדירה עצמה כתוכנה לבניית אתרים אלא תוכנה לניהול דפי האתר והתוכן שלכם. לכל השאר – תדאגו בעצמכם.
כדי להשיק חנות עם וורדפרס תצטרכו שרת אחסון לדומיין שלכם (לא כמו שופיפיי שגם מאחסנת אצלה את האתר), לקשר את הדומיין ואז להתקין את וורדפרס, לאחר מכן בוחרים ערכת נושא ותוספים.

המרה של אתר בלוגים וורדפרס לאתר איקומרס היא פשוטה, אם מוסיפים לו תוסף ווקומרס, אשר מספק את כל התוספות והפונקציות הנדרשות (גם אלו שלא העלתם בדעתכם שאתם צריכים…): ניהול מלאי, תשלומים, סליקה, עגלה ורשימת חלומות, וכמובן – שישנה אפשרות לרכוש תוספים נוספים לטובת ביצוע אופטימיזציה באתר כמו: שילוב מדיה חברתית, פופאפים לשמירת לידים, SEO ועוד.

תהליך ההתקנה של וורדפרס נוח פחות מזה של שופיפיי, אך הוא גמיש יותר וניתן יותר ל”תפירה אישית”.

כלי איקומרס

אתר האיקומרס שלכם ידרוש סט כלים מסויים על מנת לבצע את תהליך המכירה באופן חלק. איך שופיפיי וורדפרס מתנהלים בכל הקשור לניהול מלאי, רישום מוצרים ועסקאות?

שופיפיי:

שופיפיי, מהותה היא אירוח אתרי איקומרס. לשם כך היא הוקמה. זו פלטפורמה שמהותה לתת לסוחרים כל מה שהם זקוקים לו על מנת לתפעל חנות במקום אחד און ליין.

לאחר פתיחת חשבון – ניתן לנהל את המלאי, לעקוב אחר רשימות המוצרים, להעלות אותם לאתר, לעקוב אחר הזמנות וליצור דוחות מנתוני המכירות.
שופיפיי מאפשרת ללקוחות שלכם ליצור לעצמם כרטיס משתמש ולהתאים את חווית הקנייה האישית שלהם באתר.

עם זאת – אפשרויות רישום המוצרים מוגבלות לשלושה סוגים לכל מוצר, ו100 גרסאות לכל סוג. כלומר: 3 סוגי “רכב לפעוטות” -משאיות, מכוניות פרטיות, מכוניות כוחות הביטחון – למשל. ו 100 תת סוגים בכל קטגוריה.
בתוסף הווקומרס של וורדפרס אין מגבלות כאלה. (מצד שני – להרבה עסקים אין כל כך הרבה קטגוריות לכל מוצר).

באשר לתשלומים – ניתן לבחור באופציית תשלום של שופיפיי עצמה, או לבחור חלופה של פייפאל, אמזון וכו’. ניתן גם להחיל הנחות וקודי קופון ללקוחות ללא בעיה.
חנות האפליקציות של שופיפיי מכילה מאות אינטגרציות לשדרוג האתר, כולל אפשרות לאוטומציות של שיווק, רשתות חברתיות, משלוחים ועוד.
כמו כן, שופיפיי מציעה גם אפשרות לשילוב בלוג באתר המכירות על מנת לבנות קהילה סביב התוכן ולשפר את אסטרטגיית השיווק.

וורדפרס:

בגדול – וורדפרס נבנתה כפלטפורמה לבלוגים ותו לא. עם זאת, תוסף הווקומרס יאפשר לכם להנות מרוב הכלים ששופיפיי מספקת גם כן, וגם אם אין את כל מה שתחפצו בווקומרס – כמעט בטוח שישנו תוסף שיענה על כך.
ממשק ווקומרס מאוד דומה לוורדפרס, וניתן ללמוד במהירות כיצד לנהל משם את החנות.
כמו וורדפרס עצמה, ווקומרס מאפשרת להתאים את תצוגות המוצרים כך שיתאימו לכל פריט ברשימה. זהו יתרון נוסף על פני שופיפיי- ניתן למכור כמעט כל דבר, באפשרויות קטגוריה כמעט אינסופיות.
בנוסף, האתר בנוי על פלטפורמת הבלוגים הפופולרית ביותר באינטרנט, כך ששיווק באמצעות תוכן לא מסובך בזמנים בהם לא מתעסקים רק בתפעול החנות.

ווקומרס מתממשקת עם למעלה מ-100 אופציות לתשלום, ואינה גובה עמלות עסקה. עדיין האבטחה של העסקאות וקלות תהליך התשלום הן באחריותכם.
יש לציין שהסטטיסטיקה מדברת היום על 80% נטישה במהלך התשלום, באם התהליך לוקח למעלה מדקה (!!!).

אפשרויות תמיכה

לקוחות מוציאים כסף יקר באתר שלכם, ולכן מצפים לחוויה חלקה ללא חסמים ותקלות. רשת תמיכה אמינה חיונית עבורכם לאותם רגעים שבהם משהו משתבש ובאון ליין – הקהל לא סלחן ואין מקומות להיסוס.

התמיכה של שופיפיי

נאמנה למודל הכל כלול שלה, שופיפיי מעניקה לחברים גישה 24/7 לשירות תמיכת הלקוחות המפורסם שלה. ניתן  להתחבר לצוות באמצעות דואר אלקטרוני, טלפון או צ’אט חי.
לצד התמיכה הצמודה 1:!, לשופיפיי יש המון תוכן וידע בפורומים ומאמרים שיעזרו לכם לגבש פתרונות, עוד לפני פנייה לאיש מקצוע.

התמיכה של וורדפרס

לא וורדפרס ולא ווקומרס מספקות תמיכה אישית, אז פתירת תקלות טכניות מאוד תלויה בידע והניסיון שלכם.
גם וורדפרס וגם ווקומרס מציעות כר ידע נרחב והמון מדריכים וקהילות שברוב המקרים יעזרו לך במהירות לפתור בעיות.

ובכל זאת, אין כמו יחס אישי, אתם יודעים… וזה הופך את שופיפיי לפלטפורמה נגישה הרבה יותר לאלו מכם שיזדקקו לדעתם לליווי צמוד והתאמה אישית.

לסיכום, איך מקבלים החלטה? אלו ההצעות שלנו:
אם חפצתם בפתרון מסחר אלקטרוני ייעודי, פשוט לתפעול, וכזה ש”נולד לסחור” –  בחרו ב-שופיפיי.
ניתן ליצור את אתר מסחר תוך דקות ספורות, ו-שופיפיי תטפל כמעט בכל מה ששייך לצד הטכני, מאירוח הדומיין ועד עיבוד תשלומים ואבטחה.

כמו כן – התמיכה הטכנית נגישה ויסודית. מתחילים במסחר אלקטרוני יקבלו הרבה מהפלטפורמה הזו.

מי שמעוניין בפתרון איקומרס גמיש יותר, מי שעבר כבר דרך ובעלי ניסיון רב יותר במסחר און ליין – יקבל כמות תוספים גדולה יותר,
שליטה הדוקה יותר על נראות ואופציות האתר, וגמישות רבה יותר – במחיר של תמיכה דלה יותר והכרח בידע טכני בסיסי לפחות.

יעל גלזר
על הכותב
יעל גלזר
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *